close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לפני אחותי?

הרב יוני לביאב אדר ב, תשעד04/03/2014

התחלנו להתארגן לחתונה אבל אני מרגישה ממש לא נעים מאחותי הגדולה.

תגיות:

שאלה: אני בת 21 ובשעה טובה זכיתי למצוא את האדם שחיפשתי ולפני שבוע התארסנו. התחלנו להתארגן לחתונה אבל אני מרגישה ממש לא נעים מאחותי הגדולה. היא בת 24, עדיין רווקה ואין גם משהו שנראה אצלה באופק כרגע. היא מצידה נראית כשמחה איתי ומפרגנת, אבל אני מרגישה לא בנוח שאני 'עוקפת' אותה. יש עם זה בעיה?

תשובה: ראשית, מזל טוב ושתזכו להקים בית נאמן בישראל. לגופו של עניין – אולי זה יפתיע אותך, אך הכלל שקבע לבן הארמי "לא ייעשה כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה" (בראשית כט,כו) הוזכר אצל חלק מן הפוסקים, לפחות כהמלצה טובה

אם לא יותר מזה. אומנם, השו"ע לא פסק אותו להלכה ונראה שגם יעקב אבינו לא כל-כך הוטרד ממנו... בשו"ת איגרות משה (אהע"ז ח"ב סי' א') מסביר שגם מי שמצדד בו, היינו רק כאשר שני האחים התארסו והשאלה היא מי מביניהם יתחתן קודם, אך במקרה כמו שלך, ברור שאינך צריכה לשבת ולחכות עד שאחותך תמצא את זיווגה.

מה שכן, צריך לעשות את הכול בחכמה וברגישות. בדרך כלל לא יהיה נכון להסתתר ממנה, ולעשות את כל ההתארגנות מאחורי גבה, אלא לשוחח איתה גלויות על העניין, ולשתף אותה בתור 'האחות הגדולה', להתייעץ בה, ולתת לה ללוות אותך במה שאת עוברת עכשיו. הדבר הזה יכול לחזק את הקשר שלכן, ואולי דווקא בזכות ההשתתפות הכנה שלה בשמחה שלך, תזכה גם היא בקרוב לעמוד מתחת החופה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה